"Sua Santai Leadership Camp"

8:25 AM Posted In Edit This 0 Comments »

Tempat : Nur Laman Bestari Eko Resort (Ulu Yam)


Waktu : After Raya 2009

Tempoh : 3 hari 2 malam

Kelolaan : Pelajar KLMU, Fakulti Pengajian Profesional - CBDS (batch 8 dan 9)

Kemudahan :
  1. Kenderaan dari KLMU ke lokasi Nur Laman Bestari Eko Resort
  2. makanan disediakan 6 kali sehari
  3. keperluan untuk aktiviti-aktiviti riadah disediakan
  4. kemudahan-kemudahan asas yang agak selesa

Penginapan : Disediakan ( Dorm)

Harga : RM 85

Antara ktiviti-aktiviti :
  1. flying fox
  2. night tracking
  3. explorace
  4. rafting
  5. culture night
  6. Barbecue
  7. Tele-match
  8. Boom boom pow
and others


kepada sesiapa yg berminat hubungi :

Kelvin : +6016-8360468
Syed : +6017-6256815


Come join us!!!!
sure santai.......

biLa meNcarI ketEnaNgan HatI....

7:15 AM Posted In Edit This 0 Comments »
Mengapa seringkali hati kita merasa gelisah dan gundah-gulana walaupun kita mempunyai segala-galanya dlm hidup. Jangan kita pandang bahawa mereka yang berharta dan mempunyai semua yang mereka mahu itu hidup dgn bahagianya dimuka bumi ini. Mereka juga akan menghadapi masalah ataupun ujian dari Allah S.W.T...
Tapi, mengapa pula kita seringkali meletakkan apa yang terjadi dalam hidup kita ini sebagai takdir dan kadangkala kita menyalahkan orang lain dengan ujian yang kita dapat...mengapa setiap kali manusia ditimpa ujian, barulah pada saat itu mereka akan mengingati Allah...adakah itu sebenarnya sikap manusia sering lupa diri bila gembira dan hanya akan meminta pertolongan dari Allah apabila susah sahaja...kita selalu alpa hidup dimuka bumi ini...pelbagai persoalan sering bermain dikepala ini..mengapa kita bersikap begitu..mengapa kita tidak boleh meletakkan dalam jiwa kita supaya sentiasa bersyukur padaNya walau apa jua ujian yang kita perolehi..kita perlu ingat bahawa Allah sentiasa menguji hamba-hamba yang Dia sayangi....kita janganlah pula mengeluh bila kita merasa susah...bila hidup kita tidak senang seperti orang lain...mungkin itu kelebihan bagi mereka dan kita jangan pula lupa bahawa kita juga mungkin ada kelebihan lain yang mereka tidak ada...Allah itu Maha Adil...Dia pasti memberi jika hambaNya rajin meminta...jika kita berusaha, berdoa, bertawakkal kepada Allah selalu...Insyaallah..lama-lama permintaan kita itu akan dikabulkan...sama ada cepat atau lambat kita tak tahu...tapi, bila kita sudah perolehi apa yang kita hajati itu, jangan pula kita lupa untuk memanjatkan kesyukuran ke hadratNya kerana mengabulkan permintaan kita....jangan pula selepas itu kita alpa untuk terus bersujud kepadaNya...Jika kita sentiasa taat pada perintahNya...Insyaallah,jiwa kita akan sentiasa merasa tenang..walaupun pelbagai dugaan yang melanda..kita terima dengan hati yang tabah dan jangan merungut...kita mestilah sentiasa sematkan didalam jiwa kita bahawa setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah dan pengajarannya yang akan menjadi panduan dan pedoman hidup kita...tanpa panduan ini kita umpama orang buta tanpa tongkatnya..kerana kita tiada arah tujuan dalam hidup..oleh kerana itulah manusia sering gagal dalam hidup..mereka tidak tahu apa sebenarnya impian dan apa yang ingin mereka mahukan dalam hidup, tapi bila orang disekelilingnya berjaya..mereka merasa cemburu pula..mereka sendiri tidak berusaha untuk berjaya...
setiap apa yang kita lakukan juga mestilah berdasarkan niat...kita mestilah meletakkan niat yang suci dan ikhlas bila melakukan sesuati pekerjaan...sama juga semasa kita menuntut ilmu..jika niat kita ikhlas..insyaallah, ilmu yang kita tuntut itu akan mendapat berkatnya...tanpa ilmu manusia akan dianggap sebagai orang yang tidak berguna dan mereka juga akan dipandang rendah...
mempunyai ilmu yang tinggi dan diiringi dengan akhlak yang sempurna...sememangnya manusia itu akan dipandang mulia oleh semua orng...tapi, memang susah untuk kita mempunyai semua sifat-sifat yang terpuji ini...kenapa orang sering juga menyalahgunakan ilmu yang ada untuk digunakan ke jalan yang tidak benar...untuk mencari keuntungan sendiri...
  • Mendapat hikmah bila diuji.

Hikmah adalah sesuatu yang tersirat di sebalik yang tersurat. Hikmah dikurniakan sebagai hadiah paling besar dengan satu ujian. Hikmah hanya dapat ditempa oleh “mehnah” – didikan langsung daripada Allah melalui ujian-ujian-Nya.

Ra¬sul¬ullah s.a.w. bersabda, “perumpamaan orang yang beriman apabila ditimpa ujian, bagai besi yang dimasukkan ke dalam api, lalu hilanglah karatnya (tahi besi) dan tinggallah yang baik sahaja!”
Jika tidak diuji, bagaimana hamba yang taat itu hendak mendapat pahala sabar, syukur, reda, pemaaf, qanaah daripada Tuhan? Maka dengan ujian bentuk inilah ada di kalangan para rasul ditingkatkan kepada darjat Ulul Azmi – yakni mereka yang paling gigih, sabar dan berani menanggung ujian. Ringkasnya, hikmah adalah kurnia termahal di sebalik ujian buat golongan para nabi, siddiqin, syuhada dan solihin ialah mereka yang sentiasa diuji.
Firman Allah: Apakah kamu mengira akan masuk ke dalam syurga sedangkan kepada kamu belum datang penderitaan sebagaimana yang dideritai orang-orang terdahulu daripada kamu, iaitu mereka ditimpa kesengsaraan, kemelaratan dan kegoncangan, sehingga Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya merintih: “Bilakah datangnya pertolongan Allah?”
(Surah al-Baqarah: 214)
Pendek kata, bagi orang beriman, ujian bukanlah sesuatu yang negatif kerana Allah sentiasa mempunyai maksud-maksud yang baik di sebaliknya. Malah dalam keadaan berdosa sekalipun, ujian didatangkan-Nya sebagai satu pengampunan. Manakala dalam keadaan taat, ujian didatangkan untuk meningkatkan darjat.
Justeru, telah sering para muqarrabin (orang yang hampir dengan Allah) tentang hikmah ujian dengan berkata: “Allah melapangkan bagi mu supaya engkau tidak selalu dalam kesempitan dan Allah menyempitkan bagi mu supaya engkau tidak hanyut dalam kelapangan, dan Allah melepaskan engkau dari keduanya, supaya engkau tidak bergantung kepada sesuatu selain Allah."
Apabila perkara ini dapat kita miliki maka hati akan sentiasa riang, gembira dan tenang dengan setiap pekerjaan yang dilakukan. Sentiasa melakukan kerja amal, tolong menolong, bergotong royong, sentiasa bercakap benar, sopan dan hidup dengan berkasih sayang antara satu dengan lain.
Marilah kita bersihkan hati kita dari segala kotorannya dengan memperbanyak zikrullah. Itulah satu-satunya jalan untuk mencari kebahagiaan di dunia dan di akhirat nanti. Manusia perlukan zikir umpama ikan perlukan air. Tanpa zikir, hati akan mati. Tidak salah memburu kekayaan, ilmu, nama yang baik, pangkat yang tinggi tetapi zikrullah mestilah menjadi teras dan asasnya.
InsyaAllah, dengan zikrullah hati kita akan lapang sekalipun duduk di dalam pondok yang sempit apatah lagi kalau tinggal di istana yang luas. Inilah bukti keadilan Allah kerana meletakkan kebahagiaan pada zikrullah – sesuatu yang dapat dicapai oleh semua manusia tidak kira miskin atau kaya, berkuasa atau rakyat jelata, hodoh atau jelita. Dengan itu semua orang layak untuk bahagia asalkan tahu erti dan melalui jalan yang sebenar dalam mencarinya. Rupa-rupanya yang di cari terlalu dekat… hanya berada di dalam hati sendiri!

biArLah pErSahaBAtan Ini.....

11:50 AM Edit This 0 Comments »
re: Akrab Persahabatan

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua

Seerat simpulan yang tidak terbuka
Seteguh langit tinggi menongkah dunia
Kita mengharung badai atas nama
Kasih insan bersaudara

Buang yang keruh ambil yang jernih
Dendam hasad dengki mestilah dijauhi
Ukhuwah dan mahabbah kita jalinkan
Bina keharmonian

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua


sahabat2ku y tersayang...
sememangnya saat-saat kita bersama adlh waktu yang t'indah didalam diari hidupku...terlalu banyak perkara yang tlh kita kongsi bersama..saat suka dan duka..saat sukar bila ditimpa dengan pelbagai dugaan dan cabaran sebagai seorang insan yang bergelar pelajar...saat pahit tika menjadi anak perantauan..berada jauh dari ahli keluarga...hanya kalianlah yang menjadi pembakar semangat dan penasihat tegar..kamu semua sememangnya pendengar yang setia dan juga insan yang membuat aku tidak merasa keseorangan bila dilanda duka...walaupun kadangkala ada perkara yang kita tak dpt kongsi bersama..namun, apa jua yang kita lakukan membuatkan kita semakin rapat dan bersatu hati...didalam menghadapi anasir-anasir luar yang kita pun tidak terduga akan terjadi..sesegar hijau daunan...begitulah kita diibaratkan...tiada siapa yang dpt memishkan kita...antara kita semua...sesungguhnya persahabatan yang tlh terjalin ini merupakan takdir yang telah tertulis buat kita semua...walaupun begitu banyak dugaan dan cabaran sewaktu berada disini, selitlah didalam hati kalian bahawa setiap apa jua yang telah berlaku didalam hidup ini sama ada baik ataupun buruk pasti ada hikmah yang telah tersirat disebaliknya..jadikanlah ia sebagai pedoman untuk kita meneruskan kehidupan yang pasti akan lebih mencabar dimasa akan datang..pastinya perjalanan kaki ini tidak akan pernah terhenti disini sahaja selagi nyawa dikandung badan..selama umur kita dipanjangkan Ilahi...pasti ada lagi pancaroba yang bakal kita hadapi...letakkanlah sepenuh kesabaran didalam mengahadapi setiap dugaan..sesungguhnya kesabaran di hati setiap insan itu mengajar kita untuk memantapkan lagi keimanan didalam jiwa..segala pengalaman yang kita kongsi bersama menjadi ingatan sepanjang masa bila suatu masa nanti kita semua akan terpisah jauh..menjalani takdir hidup masing-masing yang kita sendiri pilih..mungkin kita semua akan jauh dari dunia yang kita lalui sekarang ini..yang kita sendiri tidak pernah terfikir...biarlah masa yang akan menentukan segala yang akan terjadi suatu masa nanti...pada tika dan saat yang ada ini...manfaatkanlah ia bersama kawan-kawan yang ada disekeliling kita...sememangnya benar kata orang...kawan ketawa senang dicari tetapi untuk bersama kita menangis atas kedukaan kita...pasti sukar untuk dicari...semakin jauh perjalan yang kita lalui..semakin jauh kita pergi...semakin banyak pengalaman yang kita perolehi...tanpa pengalaman-pengalaman manis mahupun pahit ini, maka tiadalah warna-warni kehidupan yang menjadi lukisan hidup kita..lukisan inilah yang banyak mengajar kita apa itu erti kehidupan dan kita juga dapat mengenal pelbagai ragam orang....dengan ragam-ragam manusia ini juga dapat dijadikan panduan hidup kita...segala pengalaman yang kita perolehi itu tidak dapat kita beli dimana-mana....yang baik jadikan teladan dan yang buruk itu kita jadikan panduan....kenangan yang manis itu teruslah kita simpan didalam lipatan sejarah hidup kita namun apa yang pahit itu janganlah kita terus buang...yang pahit itu kadangkala apabila kita kenang-kenangkan kembali pasti ada jua terselit makna yang tersirat yang menjadikan ianya manis untuk dikenang...
terima kasih yang tidak terhingga untuk kawan-kawan semua atas kenangan yang sememangnya tidak dapat aku lupakan sampai bila-bila...dan selagi hayat ini dikandung badan...aku mengharapkan agar jalinan ini tidak akan terputus...bukan hanya sampai digarisan ini sahaja....jutaan kemaafan andai ada tersilap bahasa tersalah kata-kata yang selama ini menyinggung perasaan kalian..sememangnya teguran kalian amat berharga buat diri ini dalam memperbaiki apa jua kelemahan yang aku jua tidak ketahui...kalau ada gurauan yang dianggap kasar tu...maaflah...semua tu hanyalah untuk menceriakan suasana agar kehidupan kita semua terus ceria dan gembira....semoga kalian berjaya didalam rahmat Allah didalam apa jua yang akan kalian ceburi pada masa akan datang....sayang sangat2 kat korunk semua....aja aja fihgty...pasha...

Bila Aku BerBicaRa sEjeNak..

7:55 AM Edit This 0 Comments »

"Ya Rabb! Aku mencintaimu krn dua sbb: pertama cintaku kerana nikmatmu. Kedua aku cintakan engkau kerana engkau memang ptt dicintai. Cinta yg pertama menyibukkan aku utk mengenangkanmu. Cinta kedua membuat aku merasai engkau melihat dan menerima cintaku terhadap mu..ya Allah! ak berserah diri kepada mu ampunkn segala dosa2 kaum muslimin dan muslimat, berikan lah kejayaan kepada kami semua dan berikan lh rezeki yang halan yang melimpah ruah..amiiinnn"
siapa sebenarnya diri ini....

Seringkali aku menyoal diri
Siapakah aku dan kita sebenarnya
Mengapa aku dilahirkan
Haruskah begini bentuknya
Acapkali aku menyoal diri
Haruskah kita digelar manusia
Semata-mata kerana kita manusia
Namun bukan sedikit yang tidak bersifat manusia
Dalam alur liku-liku kehidupan
Terlontarnya ke dunia penuh ujian dan dugaan
Mungkin sudah suratan azali
Tapi…
Bagaimana kita mengenal diri
Cukupkah sekadar berkata‘kenali dirimu maka kenallah tuhanmu’
Tanpa mengamalkan apa yg disuruh
Meninggalkan apa yg dilarang
Tapi…
Kenalkah kita akan diri sendiri
Justeru ingin mengenali Tuhan Maha Esa
Teruskan menjawab soalan-soalan ini
Apa makna hidup?
Untuk apa hidup?Apa yg diharapkan dari hidup?
Kemana selepas hidup ini?Dimana noktah perjalanan hidup ini?
Soalan ini perlu dijawab
Bertunjangkan iman dan hadis….


Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada
kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan
keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia
akan pecah.


Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan.
Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan.
Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan
kebahagiaan.
Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal
mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan
hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya.

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan
rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan.

Kegembiraan ibarat semburan pewangi, pabila kita memakainya semua
akan dapat merasa keharumannya. Oleh itu berikanlah walau secebis
kegembiraan yang anda miliki itu kepada teman anda.

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca
kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana
tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana
berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana
beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana
bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana
beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

Hadiah Terbaik :
Kepada kawan - Kesetiaan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.
Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan






keSibuKan MelamPaui BaTasanNya

7:22 AM Edit This 0 Comments »



stat minggu lepas kelas kte org bz sesangt.. bnyak giler xciment n project yg kne bt..poning kopalo edeng...hihihi...hang tau x kiter org dah xtau nk siapkan xciment yg mana dulu...bnyk sngt...encik najib suh bt kem leadership kt Alang Sedayu selama 3h 2m...en.halim plak tiap2 minggu ader test...adoiiii....pecoh doh pale ak pah nih...en.arman suh wak lawate g embessy tp xtau nok g bilo...pah 2 en.arman ajok kito ore g Zoo Negara lg untk ckup kn 40 jam...

gud luck untk siapkan xciment2 sumer2 tu...

nk tgk gmbr2 cute x?
lepas tension cket....
jom..jom..jom...

cantek x topi caye?




Hadiah Dari Aku

2:32 PM Posted In Edit This 0 Comments »
Tatkal internet umah aku problem... jemari aku menari dekat mouse... conteng sana, conteng sini... maka terhasil lah karya yang tak seberapa ini.... akan ada design lain selepas ini...


penulis ---> limbat kecik a.k.a. pusuk (^_^)v

"Hepi ToGeThEr"

11:06 AM Edit This 0 Comments »
mmm...mcm2 kan hidup nie. cth ktowg 16 owg nih... ktowg juz go on hidup ktowg as a student n try to make life's hepi even ader mcm2 criter suke duke yg hanye ktowg jer y rase... bak kate pepatah, berat mate memandang, berat lg bahu y memikul. tp ktowg tetap tabah. Biarlah ape juga dugaan dan ujian y dtg n ape pun kesilapan serta kekilafan y ktowg penah tempuh tp ktowg xkan jdkan p'kr tu sbg pematah semangat...

Ape pon t'jd ktowg percaya dan yakin semua adalah ujian hidup bg kami dlm menimba ilmu. Bkn aje ujian jwp peksa taw...lebih besar dr tu ialah ujian hidup...biarlah ape pun terjadi kami tetap akan bersatu hati. Pesanan mak dan ayah serta pensyarah2 y x putus2 menasihat supaya ape2 y nak dilakukan jg name baik diri, agama, bangsa & negara....

walaupun kmi xla baik2 sgt haha... tp kami hormat pd pensyarah2 kami dan sayang mereka semua walaupun kdg2 biasalah ade sedikit perbezaan pendapat dan sbgainya mse mula2... kate org xkenal maka x cinta. kenalilah kami tentu akan jato cinta pd kls yg penuh ceria dan berwarna-warni nie he3....

Kami berminat untuk bercerita tentang kehidupan kami dgn dikenali sbg limbat and keli team kerana keunikan y ada perlu dikongsi. Kite nie manusie biase... kena la saling kenal mengenali dlm proses pembelajaran tentang hidup...barulah kita akan dpt mcm2 pengetahuan. Yg baik kite jdkan tauladan, jika sebaliknye pulak kite jdkan sempadan.

Urmmmm teringat kata-kata dr Hamka...katanya org y berfikiran rendah gemar berckp tentang owg lain..so ktowg nih sebenarnyer terlalu buzy untuk berckp psl owg lain...ktowg hanyer berminat criter psl ktowg jew huhuhu...cau cin cau...tata.. titi... titu...huhu...calo beteh!

biLa tErkenaNg kiSah KamI yaNG LalU...

6:00 AM Posted In Edit This 3 Comments »
dlm hidup sume org pasti ade kenangan time2 nakal y xdpt dilupakan...jadik....kami sume ni y dah semulajadiknye nakal 2...apetah lg kannn...hmmm...sejak jdik bdk KLMUC ni..rse2nye mkin b'tmbh nakal...entah nape jadik gitu...umo msing2 dah tue2...tp, perangai xubah2...hahahah...jgn amik ati ea sape2 y rse die dah tue 2...heheh...so...nak knalkan sorg2 y ade kat dlm team limbat & keli nih...dtgnye dr pelbagai negeri...nmun dgn tujuan y sme ke KLMUC nih...iaitu untuk menuntut ilmu & m'buat nakal....hahahahhaha......




ni lah kitorg mse 1st lwtn......haaaa....nak knal "limbat & keli team"....jgn main2 sme kitorg tau....nakal 2 xpyah ckplah...hmmmm...ssah dpt anak murid y degil ni....dah lah 2 keras kepale plak.....iskkkhhh iskkkhhh anak sapo lah nie......



mek ni mari dr kelate dehhh...nmenye NorHasyiah....ore dok panggil dio USher...wahhhh...glamor gitu....ermmmm...ni lah die org paling pakar dlm kls kitorg...secret lah tp nyer...xleh nak dinyatekan disini dlm bidang ape 2...huhuuu....biarlah kami dan kuarge kami jew y tau....die ade ilmu pelaris tau..haaaa...jge2 dgn jelingan matenye....jgn t'ayat...pasti akan t'goda...heheheh...



ni lah die pembace berita kls kitorg..m'perkenalkan "kelvin sabrino alberto"...tgoklah...nme pown dah mcm artis spanyol gitu.....ntah nape die ni suke sgt bce paper...klu nmpk dlm kls 2...msti tgh pegang paper....hobi die agaknye...heheheh...sebnrnye die ni bce part bola jew...ntah bape kali sehari die ulang biter y sme xtaulah 2...mnat pd team arsenal...klu jmpe syed 2...asyiklah bukak topik bola....hiskkkkhhh...mcm xdek citer lain dahh....ni sorg lg mmbe kitorg y dtg dr sabah...


sape ntah nme bdk ni haaa....huhuuu....die ni nmenye...Herliana...sbut btul2 tau....pggl Yana jek...ermmmm...ape nk cito yo...dtg dr NOGORI nih..umang aihhh..hahaha...dah b'punyo...jdik smpn yo lah klu ado niat 2 yo...die ni sllu m'ngeluarkn idea2 y bernas dlm m'beri pndptnye....gelaran glamor die nih...MRS.CRAB...kerane...klu bab2 duit a.k.a money money nih...kasik r kat die...hehehe..sape y lmbt byar 2 siap ahhhrrr...kne kejor lah smpi umah....hek hek hek....


Huhu... Yg cun nie naMe die Noralini. Jgn mAre guys (*_^) PEACE. KWorg pnggil AlyNie... berasal dari Ipoh, Perak and pernah buat diploma in Bus Mngmnt kat UNiSEL b4 KLMU. Die ni kalau baru2 nampak mcm diam..baik je la konon. Tapi...emh! 'gila' gak rupenye ea...hahahaha...! maksudnye gila2 laaaa...kalau nak taw tny member2 sekelas yg satu umah gn die...ira, yani, aini, ina dgn yana...confirm dowg da de experience gn minah nie he3....



hmmmmmm....die ni...korunk sume knal kew???...please lah...jgn lah ckp knl dgn die...hissskkkkhhh....tension tau dgn die...hahahah..t'pkselah knalkan jgk die kat cni sbb dh ade dlm kls kitorg knnn...nme die KHAirul AzhAr...pggl APEK...ade ga ye lam alip kew....heheheh....die nih panas baran ckit...pantang dicabar...mulelaaa....naik sawan die...hehehe...tp kitorg x takot punnn...mlas btul nak dtg ke kls...asyik sakit jew...haaa...dia ni mai dari penang naa....gangster ropol2 ni haaa.....ingt org takut sgt lah 2....hehehe



Ahaaaaa....nie Erni. Die nie ulat buku taw. Macam2 buku die suka baca terutamanya citer2 tentang 'vempire' die mmg Minat giler! orang pendiam tak baNyak cakap and seRius. tapi ade mase2nyer time dgn ktowg die sporting jew boLe kongsi gelak tawa and cerite suka duka dlm kelas...itulah erni....



a cute gurl! namenyer As...comel dan kecil molek orgnyer. Dulu die ni actually x-student USM...degree lg tu! and lepas ni die nak wat master pulak lps jew abis wat bachelor gan ktowg. Die asal JB... sikap peramahnye bole buat owg 'jato cinte' hehhehhe....tp si As nie pon da ade yg punyer and seorang yg sgt setia kpd bakal tunangnye... insyaAllah tak lame lg di bakal bertunang jugak dan kami doakan akan cpt2 mengikut jejak Aini dan Din untuk melangsungkan pernikahan hehehe...





yeaaahhh....ni lah die TAIKO kls kitorg nihh..hehehe..MR.ROMY...ehhhh...jgn mrh ea...syed... mcm mane pon ktowg selute gak arrr gn Syed ni coz die ni kalo bab2 presentation ke...kalo speaking LONDON cair beb!.... kalo time nak exam pg2 baru nak mintak tips kat ktowg and study last minute.... tp pon die bole jew cpt pick-up. Syed nie ade darah campuran Pakistan... belah ayah die and mak dei Sarawakian...sbb tu la muke die nampak sgt ala2 mix gitu!..die ni lah perunding segale2nyer dlm kls kitorng...kire cm penasihat utame lah...



this is Shandy...can kol her ShaNe..from Papar,Sabah...umonyer 24 dah...hehehe...die gak digelar "makcik paso" dlm kls kitorg nih...krn...1 kejadian...hehehe...suke gaduh dgn cozen die y nme Wendy 2...shane ni hepi go lucky jew...asyik ketawe jew..xdek plak nk nengok die sedih2...myb time skit je kowt die senyap...agaknyelah....hahaha....






ni plak Wendy y lbh suke dipggl wen...also from negeri dibwh bayu...die nih kuat kerja..hehehe...keje part time...ni lah cozeen kpd Shane 2...kekadang sonok gak dgn die nih...hepi sokmo mcm cozen die 2...hehhee..muke biar nak surius 24 hours...tp sebaliknye....klu nak kutuk org 2....bg lah kat die..heheheh....marah lah 2....hehehe...




ni pic kls kitorg mse mule2 dlu....kanak2 riang rie lg kt KLMUC nih...hehehhe...mcm xtau pape lg kowwwttt.....



MR.shahlan ni dtg dr Srwk...hensem die nih...tgok pic 2....mcm super idol gitu...hehehhe...die nih suke ponteng kls...tp, result gempak jew...hehehe...shah nih bahaye skit...len mcm kesukaannye...dlm kls sllu gak bikin gempak dgn ayat2nye....b'madah2 lalu b'falsampah lagaknye...hehehhe....kdg ktowg bengang gaK die nie suker wat lawaK tp ktowg hepi




ha...ni tibe time budak nih...xtau plak nak citer sal ape...hahaha...jgn mrhnye miss Yaniez....hehhee...nmenya NorYani dan lbh mesreee...di panggil Yani.Dtgnye puteri nih dr Besut..Ganu Kite...ermmm...ape nak citer ea...blh dikatakan seorg y setia pd cinta...caye x...hahaha..ni lah PA pd Aini...paling muda dlm kls nih...



hok ni pulok...jange main dio nih...pntg ore tego..pakai anging satu bade loh dio...hahahah....tidak2...grau jew nih...ni lah bkal pengantin kls kitorang...nak jadik mak dah nih...insyaallah taun dpan...hahaha.....husband die rujuk gmbr dibwh...hahahaha...tgok2...bju pown dah sme ni ha....ehhh...lupe plak...nme die Aini....adik gak dlm kls nihhh...



wahhhh....sape plak jejaki y hensem nih....jgn...jgn...jgn terpikat...nnti kena mkn selipar plak...hahahah...dah bkal pegang tgn tok kadi nihhh...insyaallah...hehehe...nme mamat nih Rajudin.Klu nme short form plak Din.....baik2 ea nak jd suami org dah 2....hehehehe..ni pendekar Acheh tau..jgn main2 dgn die...b'drh pahlawan ni...




laaaaaaa....minah nie...mcm knl jewwwk kann..kannn...entah kt mne ntah pernah jmpe...iskkkhhh....bdak mane ea...hahhaa...ni lah ketua gajah kls kitorg....heheheh...nme die...sebut btul2...NurmadZlina....okeyyyhhh...nme glamour lg famousnyer...Eina...hehehhe....jgn main2 dgn die nih...mulut xdek insurans nihhh...hahahahha....die nih sound direct jek...bahaye tauuu...jgn lah carik psal dgn die....




ni nmenyer NurUl HazIrah biNti mOHd ZakaRia..Pgglnnye EiyRa..hehehe...asaL dr pHg..bdk pling cool skli dlm kls kitorg nih...haha...jgn main2 dgn die nih..nmpk jew mcm senyap..tp jgn carik psal tau...hahahha...ni lah bdk paling tomei skali kat kls kitorg....hahahah.....acah jew...jgn mrh ea sume org...sje je nk glamour...hahahah...bdak pling perasan..hahahaha...(alah..2 sume ckp2 org jeles je 2..hahaha)...

Laskar Pelangi - Nidji

10:36 PM Posted In Edit This 0 Comments »
mungkin adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...


hmmmm...
bestkan lirik lagu ni.
walaupun byk perkara dlm hdup ni y t'jadi x seperti y kita impikan..tp, kita kena lah ingtkan pd dri kita bhwa setiap apa y berlaku pasti ada hikmahnya. So, kita mestilah terima dengan hati y t'buka..
sentiasalah tersenyum menerima apa jua y berlaku. Namun, kadang2 menangis 2 dpt jgk meluahkan apa y tersirat dihati kita. Sebab x semua y kita alami boleh dikongsi dgn kawan2 atau pun sape2 je y rpat dgn kita...kan...ada jgak p'kara y kita xtau mcm mana nak share dgn org...tp bnda 2 sentiasa berlegar2 dlm kepala kita dan kita akan sentiasa fikirkan sal perkara 2...smpi nk pecah kepala...smpi kita sendiri blurrr xtau nak fikir mcm mana lg nak selesaikan bnde 2...
so...apa2 y terjadi dlm hdup ini pasti ada hikmah disebaliknya.......terimalah seadanya dan jdkan apa y b'laku itu sebagai pengajaran dlm hdup supaya kita x melakukan perkara y sma lg dlm hdup...

volunteery at zoo negara

10:22 AM Posted In Edit This 0 Comments »

ni gurls kls kitorg...cute miut sume..hehe..


suprise.....


semuanya m'nunjukkan kepoyoan msing2...hahaha..



as & alini...dgn students from england...


nothing else....just hepi together...


pose maut nih beb...


hahahha...disuatu ptg y sunyi sepi...


makan time...tp smpt lg nk amik gmbr 2..mknn pown dh bish...


red crew is coming to the hometown...beware..


lepaking at savannah...

pose dr En.Ridzuan b'sm Wen,K,Shane & Erni

syah & syed tgh bg mkn seladang.. garang beb.


ni alini dgn En. Arman...our beloved lecturer



entrance zoo negara...

ni bru smpi kat zoo negara..pose dlu...




26.05.2009
7.45 pg
kitorg b'kmpl kt dpn PV10.
setelah semua ahli y seramai 20 org m'cukupi, kami memulakan p'jlnn ke zoo negara.
8.00 pg
Kumpulan kami tiba di p'karangan zoo negara.
Sempat plak nk posing2 sblm m'dptkn arhn y seterusnya
8.20 pg
Kami diminta b'kmpl di dpn pondok p'ngawal dan diberi sedikit taklimat.
Kami dibhgkan tugas kpd beberapa kmpln.
Jadi, kami smua m'ambil position msing2 & memulakan tgas.
Pelbagai p'ngalaman y kami perolehi dr tgas y diamanahkan.
Sesi pertama b'mula dr 8.30 hgga 10 pg.
10.00 pg
Kami b'kmpl dikantin zoo negara utk menikmati juadah y kami bawa dr rmh.
Menu hr ni mihun grg,spageti,mee grg,agar-agar, dan sedikit kuih-muih sampingan.
Walaupun juadahnya xseberapa. tp cukuplah utk m'beri kami sedikit tenaga utk m'nyambung tugas kami.
10.30 pg
Kami m'nyambung kembali tugas y dibrikan sepeti awal tadi.Masing2 menunjukkan kesungguhan dan minat y m'dlm sewaktu melakukan tgas y diberikan.
Setelah tugas selesai, kami dibenarkan utk melawat kwsn zoo negara.
Kami m'ngambil kesempatan y diberikan utk m'ngenali dgn lbh dkt lg haiwan2 serta habitatnya. Kami m'ambil sedikit sebanyak ilmu pengetahuan ttg haiwan y ada di sini.
12.30 t.hr
Kami b'kmpl semula di kantin zoo negara dan makan t.hari.
Kami berahat seketika m'hilangkan pnat lelah.
2.00 ptg
Tugas y diamanahkan perlu dijlnkn dgn penuh tanggungjwb.
Namun, hr y tdnya pnas b'tkar mendung & hjan turun dgn lbatnya.
Jadi, kebykn tugas kami t'gndala.Kami t'pksa b'teduh dan hanya memandang titis-titis hujan y turun.
4.30 ptg
Kami berkumpul semula dikantin. Pensyarah kami iaitu En. Arman m'beri sedikit taklimat penutup sblm kami pulang. Masing2 pun keletihan. Namun, sempat lagi kami semua b'gmbr kenang-kenangan...
5.00 ptg
Kami semua b'gerak pulang ke rumah masing2 & berehat...

2nd

3:44 AM Edit This 0 Comments »











salam semua....
olaaaa....

sajer gatal nk 2lis.. =)
arini 3 org member gua pose g...
die org masak popia, kari ikan,kopok lekor n terung masak lada..
sedap....(yumm...yummm...)
gua tukang sibuk jew...huhuhuhu...
kt umah gua ada 2 org chef trkenal...
memang best die org mask..
setanding chef hotel 5 bintang..
xcaya cuba lah....