Laskar Pelangi - Nidji

10:36 PM Posted In Edit This 0 Comments »
mungkin adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...


hmmmm...
bestkan lirik lagu ni.
walaupun byk perkara dlm hdup ni y t'jadi x seperti y kita impikan..tp, kita kena lah ingtkan pd dri kita bhwa setiap apa y berlaku pasti ada hikmahnya. So, kita mestilah terima dengan hati y t'buka..
sentiasalah tersenyum menerima apa jua y berlaku. Namun, kadang2 menangis 2 dpt jgk meluahkan apa y tersirat dihati kita. Sebab x semua y kita alami boleh dikongsi dgn kawan2 atau pun sape2 je y rpat dgn kita...kan...ada jgak p'kara y kita xtau mcm mana nak share dgn org...tp bnda 2 sentiasa berlegar2 dlm kepala kita dan kita akan sentiasa fikirkan sal perkara 2...smpi nk pecah kepala...smpi kita sendiri blurrr xtau nak fikir mcm mana lg nak selesaikan bnde 2...
so...apa2 y terjadi dlm hdup ini pasti ada hikmah disebaliknya.......terimalah seadanya dan jdkan apa y b'laku itu sebagai pengajaran dlm hdup supaya kita x melakukan perkara y sma lg dlm hdup...

0 comments: