Mereka Kawen Kami Enjoy [5]

2:11 AM Posted In Edit This 0 Comments »
Sambungan dari ceritera ‘Journey to Ganu’. Now, ‘Journey to Sunway’

7 November 2009
Kalau diikutkan perancangan, seawal 8.30 pagi limbat16 dah bergerak atau mungkin sampai ke majlis Din & Aini di Sunway. Atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan (ye ker? Hak3) semua tiba agak lambat.

Perjalanan kali ini lagi menarik, bukan sebab kami mengharung hutan belukar, meredah laut atau mendaki bukit. Akan tetapi sebab ‘Quest’ mencari rumah Din. Klu pertama untuk sampai ke sana adalah ‘Sunway Piramid’. Seterusnya, Masjid Al- Husna dan Caltex. Dua klu ini agak mudah untuk kami kesan tapi, klu yang seterusnya agak payah; papan tanda petunjuk ke majlis Din & Aini. Memang payah jugak nak kesan klu ni.

Kemudiannya, hampir saja singgah ke majlis kahwin orang lain yang turut berlangsung. Beza cuma pada tema pada khemah(kanopi). Majlis Din & Aini bertemakan merah & putih. Setelah puas mencari dan kegigihan kami tetap berbaloi (macam ‘Amazing Race’ pulak), kami sampai tatkala pengantin baru saja tiba di majlis.

Oh ya, terlupa nak perkenalkan hadirin yang hadir. Kumpulan Wira (Eiyra, Yani, Ina & Zul selaku pemandu), kumpulan Perdana (Wen, Shane, As, Erni, Jane & Kay selaku pemandu), kumpulan Moto (Yana & Azmizul), kumpulan Awam (Syah & Man), kumpulan Myvi (Syed). Kayrol, Alini dan Asyiah tidak dapat hadir atas sebab2 tertentu.

Pengantin dengan persalinan merah (maroon sebetulnya) disambut dengan paluan kompang. Agak ramai juga yang hadir ke majlis kali ini. Majlis di Sunway ini tiada persandingan, sekadar menjamu para tetamu. Tetamu juga turut dihidangkan dengan irama dari ‘p.a.system’ (lagu yang tak familiar saja hahaha)
Kami tidak menunggu lama selepas mengambil beberapa foto pengantin di meja makan. Kami juga turut bersantap dengan hidangan yang tersedia. Hidangan yang agak meriah dengan lauk pauk yang menyelerakan hehehe. Selepas makan kami ber’ghambeh’ ke rumah Din untuk melihat bilik pengantin. Sudah semestinya snap2.

Turut hadir majlis ini para pendidik kami, Encik Ridzuan serta keluarga, Encik Halim serta keluarga & Encik Arman serta kereta hehehe. Kami wakil bagi pihak Din & Aini mengucapkan terima kasih keran sudi memeriahkan majlis ini.

Puas makan, puas bergambar kami terus menyerbu ke kaunter lagu. Maka kami berdendang ditujukan khas kepada pengantin. Berjaya kami memujuk pengantin untuk menyanyi bersama kami. Antara lagu yang kami dendangkan; Hampir Ke Situ, Seasons in the Sun, Seindah Biasa, Kocok2 (dipaksa oleh penjaga kaunter haha), My Heart, Jangan Pisahkan (bersama Din & Aini), Wajah Kesayangan Hamba (Encik Arman) & Selamat Pengantin Baru.

Majlis hampir selesai, tetamu juga beransur pulang. Kami juga bercadang untuk mengundurkan diri. Saat2 inilah yang menyentuh jiwa. Hari terakhir kami berkumpul bersama. Selepas ini semua memulakan kehidupan masing2 dengan kerjaya (kami dah belajar yeay!!). macam tak percaya singkatnya usia perkenalan kami.

Syed terlebih dahulu pulang kerana kakaknya nak pakai kereta. Kemudian, kumpulan Moto pula pulang kerana risau tentang hujan. Kumpulan wira menunggu Zul untuk datang (Zul berada di majlis sekejap sahaja kemudian beransur kerana ada urusan). Kumpulan Perdana seiring dengan kumpulan Awam (Encik Arman menumpang Syah & Man).

Begitulah cerita kami kali ini. Tunggu keluaran seterusnya ‘Persandingan di Kelas’ (^_^)

p/s: Zul (balak Ina), Azmizul (balak Yana), Jane (awek Kay) & Man (adik Syah)

0 comments: